Rör i öronen....

Den 23 september kom då tillslut. Denna dag som jag länge fasta för. Det var dax för Tobias att operera in rör i båda öronen. Han har ju haft många öroninflammationen och alltid haft öronkatarr ända sedan födseln. Detta har gjort att det har varit vätska i öronen som har påverkat hörseln. Det har gått i perioder, ibland har det tydligt märkts att han inte hört och ibland verkat som han hört bra.
Vi kom tidigt till Frölunda Sjukhus. Hade förberett hemma med emla-plåster som tur var. De stack honom 15-20 ggr för att sätta nål men det funkade inte. De fick tillslut söva honom med mask, vilket var fruktansvärt. Det såg ut som han kvävdes och dog, så jag fick smått panik och gråt attack men sedan sov han och jag fick lämna rummet. Själva operationen tog ca. 10 minuter så det gick fort som tur var. Sedan sov han ytterligare 40 minuter och vaknade lite ledsen och förvirrad. Sov 5 timmar när vi kom hem och sedan kan man säga att jag har fått en ny son. En GLAD kille som springer runt och dansar, pratar och ropar (skriker) och är helt underbar! Herregud vilken skillnad!!!! Vilken tur att vi gjorde operationen, jag var väldigt tveksam inför detta.....

På väg in på morgonen:




På uppvaket:




Min älskade duktiga kille innan han vaknat efter operationen!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Lille plutten!

Jag glömde ju att fråga dig hur det hade gått. Vad skönt att det gick så bra!

2008-09-26 @ 14:18:03
Postat av: Julia

Lille plutten i världen...ser ju fruktansvärt ut. Tur att han e en sådan toppenprins nu då:-)



Men det e inte roligt att se sina barn bli sövda:-(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback